KIPPIE RADIOCOMMERCIAL

Studio544 / Sørs

GELEVERDE DIENSTEN: Audio

Een duik in de creatie

1: Wat is de vraag vanuit de klant?
2: Wat is het concept?
3: Waarom is er voor die uitwerking gekozen?
4: Wat is het effect van het geleverde product?

1.

WAT IS DE VRAAG VANUIT DE KLANT?

Vanuit Studio544, tegenwoordig Sørs, kwam de vraag of wij konden helpen met het maken van een radiocommercial voor Kippie. Rik heeft zelf de stem ingesproken. Kippie wilde een pakkende radioreclame om meer bekendheid te creëren.

2.

WAT IS HET CONCEPT?

Er zit meer gedachte achter een radiocommercial dan je wellicht denkt. Je kunt natuurlijk gewoon vertellen hoe goed de Kippiepan is, maar zoiets laat geen blijvende indruk achter, wat dus wel de bedoeling is. Een simpele vraag voor de luisteraar, gevolgd door een call-to-action en een makkelijk te onthouden jingle.

3.

WAAROM IS ER VOOR DEZE UITWERKING GEKOZEN?

Je hebt maar heel even de tijd om je punt te maken tijdens een reclame. Om de aandacht te trekken, en ervoor te zorgen dat het bij de mensen blijft hangen, is een jingle van cruciaal belang. Het moet niet te irritant zijn, maar wel aanwezig. Een duidelijke manier van praten, zonder moeilijke woorden heeft het beste effect.

4.

WAT IS HET EFFECT VAN HET GELEVERDE PRODUCT?

De reclame is al een tijdje te horen op Q-music, Radio 538, Veronica, SlamFM en 100%NL! Heb jij ‘m al gehoord? Precieze cijfertjes hebben we niet, maar we weten wel dat het deuntje goed blijft hangen bij iedereen! 

Het is niet bij een enkele opname gebleven, Rik is vaker langs geweest voor het inspreken van een nieuwe reclame. Ook is Kippie onderhand te zien als reclame op TV! 

Bekijk de video voor het proces.