Concept

Kerstvideo 2022 | WEED-IT Rometron

We hebben deze kerstgroet video gemaakt voor Rometron, een innovatief maakbedrijf uit Steenderen. Dit bedrijf is wereldmarktleider met hun slimme ‘spot-spray’ systeem dat bladgroen detecteert en alleen gewasbescherming spuit waar nodig, genaamd WEED-IT.

We bedachten een creatief concept waarin de werksfeer, hoofdlocatie en alle werknemers in beeld kwamen, geëdit op een maat gecomponeerde versie van Jingle Bells. Zo kan de buitenwereld kennis maken met de trotste personen achter WEED-IT! Rometron bedankt met deze video alle gebruikers en distributeurs en wenst ze fijne kerstdagen.

GroeNoord John Deere

“Een 6320, helemaal goed!” Hetgeen dat ooit begon als een spreuk, staat nu daarwerkerkelijk op het erf van Gerrit Vossers. Deze weerboer, bekend van “POAH! Da’s mien merk!”, kreeg op zijn 60e verjaardag zijn eigen John Deere 6320 gefaciliteerd door GroeNoord.

Na 10 jaar “POAH!” mag dit toch historische moment niet zomaar voorbij gaan, daarom bedachten wij, in opdracht van John Deere dealer GroeNoord, een organische videomarketing campagne bestaand uit een teaser en eindproductie. Deze eindproductie heeft binnen enkele dagen meer dan 95 duizend weergaven behaalt op het Facebook account van GroeNoord! Ook werd deze content ingezet voor verschillende nieuws uitzendingen, zoals die van SBS6.

Remondis: interactieve educatie

Geen bedrijfsvideo maar een educatie scherm en lespakketten? Dat is (óók) letsAnders! Vanuit Remondis en de gemeente Purmerend kwam er de vraag voor een creatief concept voor een oud rioolgemaal gebouw. We kwamen met diverse creatieve ideeën waar uiteindelijk een interactief educatie scherm uit kwam en lespakketten voor 22 scholen in de buurt.

Meer lezen over deze case? Check dan het artikel van Weidevenner: klik hier

Achterhoeks Openluchtmuseum

Voor de vernieuwing van het Achterhoeks Openluchtmuseum hebben wij in samenwerking met Experience Agency DST en Expertise een interactieve film gemaakt; de mindsetshow (ofwel het objecttheater). De show vertelt het verhaal van Erve Kots, de oprichters Bernard en Gerard Weenink en het Achterhoekse boerenleven van toen en de oorsprong van de Achterhoekse cultuur en mentaliteit van nu. Een samenspel van creatieve video, 3D-animatie, eigen gecomponeerde muziek en veel technisch meedenken resulteerde in een geweldige beleving bij het betreden van het vernieuwde openluchtmuseum. Naast de mindsetshow hebben wij ook de complete audio-tour verzorgd.

Van dit proces hebben wij een behind the scenes video gemaakt, om zo een inkijk te geven van dit project. De volledige mindsetshow en audiotour is te bewonderen in het Achterhoeks Openluchtmuseum.

Muziek van de Toekomst

Door de coronamaatregelen kon de jaarafsluiting van muziek educatie project ‘Muziek van de Toekomst’ dit jaar niet live plaats vinden. We werden gevraagd om een short film te maken met en voor de leerlingen van alle scholen in Berkelland. Een fantastische samenwerking met de 4 coole gast-docenten van ‘Muziek van de Toekomst’.
Zij geven eigentijdse workshops in dans, ritme, rappen en beats maken op scholen in Berkelland.
Hun boodschap is: “Doe het voor het vrijheid, voor het leven, voor de liefde en doe het voor de vrede”
Aron is van de reggae en het ritme, het ‘leven’
Wouter is van de beat-productie en de muziek, de ‘liefde’
Mark is van de rap en van de woorden, de ‘vrede’
Bart is van de dans en expressie, de ‘vrijheid’

We hebben een compleet concept bedacht en uitgevoerd, waar de wildste creatieve ideeën, expertises, ingrediënten en verschillende muziek samen kwamen.
Naast de klassikale mobiele dansvideo’s van kinderen, wilde iemand een trekker erin, de ander een ruimteschip, een parallel universum, starwars, een coole live studio performance, een breakdance, fingertutting, rap, spoken word, reggae, trap, polka, hardstyle, etc.

TTL Group


Voor de staalleverancier TTL Group in ‘s-Heerenberg hebben wij deze corporate video gemaakt, met als slogan: “Nothing beats our steel”. De video maakt een knipoog naar de Tesla Cybertruck van Elon Musk.

Brouwhoes Bier Experience


De Brouwhoes Bier Experience is een unieke ontdekkingsreis waarin je met interactieve uitdagingen alles te weten komt over de brouwerij, het bier en de geschiedenis. Wij bedachten en ontwikkelden in samenwerking met Fiascode alle interactieve onderdelen voor de experience. Acht video’s die informatie geven over het bierbrouwproces, muziek en geluidseffecten, een interactieve speelfilm, lasergames, een promovideo, fotohoekje en een bierbrouwspel. Alle onderdelen in de experience zijn aan elkaar gekoppeld door middel van een speciaal ontworpen, integraal puntensysteem waardoor deelnemers ter plekke tegen elkaar kunnen strijden. Door bij de verschillende onderdelen van de experience in te checken met een gepersonaliseerde bieropener, houdt het systeem alle punten bij. Op de website van de Brouwhoes Bier Experience is een leaderboard te zien met de namen van alle topscorers.

Huwelijksaanzoek Eveline

Eveline kwam bij ons langs met de vraag of wij haar wilden helpen bij het huwelijksaanzoek aan haar vriendin Nicole. Eveline en Nicole zijn beide Jamiroquai fans, waardoor we besloten om een videoclip van de zanger na te maken met daarin Eveline in de hoofdrol die het aanzoek aan het voorbereiden is. De video begint met de originele clip en gaat na 50 seconden over in de clip met Eveline. De video werd tijdens een feestje van Eveline afgespeeld door de DJ, terwijl Nicole nietsvermoedend staat toe te kijken. Wij waren erbij aanwezig en legden het aanzoek op beeld vast. Hoe het afloopt zie je in bovenstaande video!

WEEDit Boomsprayer


We created the concept, produced this product movie and shot it in Australia for Rometron (Steenderen, NL) the company that manufactures the innovative selective weed spraying system “Weed-it”.