BEAT IT MET WEED-IT

Rometron

GELEVERDE DIENSTEN: Concept, video, muziek

Een duik in de creatie

1: Wat is de vraag vanuit de klant?
2: Wat is het concept?
3: Waarom is er voor die uitwerking gekozen?
4: Wat is het effect van het geleverde product?

1.

WAT IS DE VRAAG VANUIT DE KLANT?

Rometron kwam met de vraag of we een animatie konden maken van hun product, ook al hadden ze al een animatie. Ze waren niet geheel tevreden meer over hun bestaande animatie. Christof kwam uiteindelijk met een heel ander idee, wat geen animatie was. Want waarom iets veranderen wat je al hebt? Je wil je doelgroep aanspreken en aantrekken, gaat dat echt lukken met eenzelfde soort video? Dat waren vragen die Christof stelde aan Rometron. 

2.

WAT IS HET CONCEPT?

Ook al wilde Rometron in eerste instantie een animatie, kwam Christof toch met een concept voor een normale video. Het concept is gebaseerd op een draaiorgel, dat hand in hand gaat met het sprayen van de WEED-IT Boomsprayer. Het concept viel zo goed in de smaak dat Rometron besloten heeft om zowel een animatie te laten maken als de Beat It video in Australië. Het concept werd in detail uitgewerkt en een paar collega’s werden naar Australië gestuurd voor het filmen van de video.

3.

WAAROM IS ER VOOR DEZE UITWERKING GEKOZEN?

Zoals eerder benoemd kwam de klant eerst met een andere vraag, maar na verdere evaluatie is er voor een andere uitwerking gekozen. Rometron wilde dat de video de juiste lading dekt, met het product in de juiste context. Echter moest het wel op een leuke manier gedaan worden, en is het concept ontworpen met een knipoog.

4.

WAT IS HET EFFECT VAN HET GELEVERDE PRODUCT?

De video is goed aangekomen bij de doelgroep, hij is namelijk viral gegaan. Door deze viral video is het product bekend geworden in de agrarische sector wereldwijd, en heeft Rometron een hele hoop nieuwe klanten erbij gekregen in Brazilië en Australië.

Benieuwd? Bekijk de video!